Når du får ny telefon, kan du ikke kopiere MitID appen over fra din gamle telefon. Du skal aktivere en ny MitID app på din nye telefon.
Du kan aktivere MitID app ved at indtaste en aktiveringskode, sammen med dit bruger-ID i den nye app. Har du stadig din gamle telefon kan du logge på din profil på MitID.dk for at få en aktiveringskode.
Har du et gyldigt pas (dansk, grønlandsk eller færøsk pas) kan du også aktivere MitID appen ved at scanne dit pas i den nye app.
Få MitID med pas
Tips og tricks til MitID - scanning
Har du brug for hjælp til at oprette MitID app med pas, kan du kontakte MitID supporten på tlf. 33 98 00 10. Supporten har åbent: mandag - fredag kl. 08:00 - 20:00. Lørdag, søndag og helligdage fra kl. 10:00 - 16:00.
Hvis du har en kodeviser, kan du også anvende denne til at aktivere din nye app ved at logge på din profil på MitID.dk.
Har du ikke et gyldigt dansk, grønlandsk eller færøsk pas eller kodeviser, skal du bestille tid i Borgerservice for at få hjælp til din nye MitID app aktiveret.
Husk at medbringe legitimation.